
AZ Sint-Lucas
NIEUWE STRATEGIE IN BEELD GEBRACHT
Van Groentenmarkt tot Gravensteen, de legendes achter AZ Sint-Lucas
AZ Sint-Lucas is hét stadsziekenhuis in hartje Gent. Hun nieuwe strategie wilde ze graag presenteren met een vleugje humor. ‘Een folieke’, zoals we dat bij FilmFolie noemen. Onze neuzekes stonden alvast in dezelfde richting, en die centrale gedachte werd dan ook de perfecte insteek voor ons verhaal.
Legendarisch in Gent
Een knipoog naar de neuzekensoorlog op de Groentenmarkt, de ridder op het Gravensteen, de helden van het AZ: al deze legendes werden verpakt in een korte film van twee en een halve minuut. Gentse topacteurs Jan Matthijs en Robrecht Vanden Thoren schitteren in hun rol als respectievelijk patiënt en PIT-verpleegkundige, maar daarnaast kwamen er ook heel wat figuranten aan de video te pas. Collega’s werden ambassadeurs en stonden vol trots voor de camera.
storyboard vs final shot

storyboard

final shot

storyboard

final shot

storyboard

final shot
The 'Ghent' dispatch
AZ Sint-Lucas een plek is van warmte, innovatie en teamwork. Samen staan we sterker, en daarom deden we beroep op een oud-collega van de VRT, Joachim Vandoorne. Als co-regisseur kwam hij met het idee om inspiratie te halen uit de unieke visuele aanpak van Wes Anderson. Zijn nostalgische stijl en symmetrische shots leggen de focus op wat écht belangrijk is, en voor AZ Sint-Lucas is dat de patiënt.
Alle neuzekes in dezelfde richting
Naast de eerder ludieke video kregen we ook de opdracht om een concept te ontwikkelen voor de zes pijlers die de basis vormen van hun strategie. Het personeel van AZ Sint-Lucas kon deze pijlers ervaren via 6 immersieve video's. En zo stonden meteen alle 2500 neuzen in dezelfde richting!