
RTBF
EMPLOYER BRANDING CAMPAGNE
Le futur de la RTBF est là: employer branding campagne
Als de Franstalige publieke omroep je het vertrouwen schenkt om hun employer brand verhaal tot leven te wekken, dan mag je terecht fier zijn. Nieuwe werknemers voor RTBF aanspreken, dat vergt vlotte communicatie. En français, welteverstaan. We begonnen met campagnebeelden en een knaller van een employer brand video, gevolgd door dynamische testimonials met 'un peu de folie'. En plus, brachten we het leven bij de RTBF in beeld door middel van een reeks reportagefoto's.
Campagnebeelden ... Imaginez, votre emploi à la RTBF




Dynamische testimonials met 'un peu de folie'
Achter de schermen van RTBF werken maar liefst 1.900 mensen in 400 verschillende beroepen. Die diversiteit aan profielen zorgt ervoor dat er voor elk talent een job is. Keuze à volonté dus, maar wij gingen op zoek naar getuigenissen die in het oog springen. Authentieke verhalen van werknemers werden in een visueel dynamisch jasje gestoken door het gebruik van POV-shots, vlotte overgangen én een snuifje AI.
Cynthia - UX designer
Dong - systeem- en netwerkbeheerder
Hugo - productietechnicus
Nous avons été ravis de la collaboration avec Film Folie dans le cadre des productions liées à notre employer branding. Professionnalisme, à l'écoute des besoins du client et productions de qualité!​​​​​​​
Galia Barigand
Talent acquisition and professional development Manager RTBF
This is how we roll
We kennen ondertussen elke gang in het grote gebouw aan de Reyerslaan op ons duimpje. De RTBF bevindt zich echter niet enkel in het kloppend hart van Brussel, maar ook in Namen, Luik en Charleroi. Onze personages blijven niet achter hun bureau plakken; ze trekken eropuit. Zo komt de werkdag echt tot leven in al zijn variatie en kunnen we de schoonheid van deze locaties uitspelen. Elke testimonial werd op slechts één draaidag van A tot Z gedraaid.