
UGent
PROMO VIDEO
Van aula tot carrière, masters Onderwijskunde in actie
In plaats van potentiële studenten door te verwijzen naar een kurkdroge brochure in academische taal, wilde UGent tonen wat een masteropleiding Pedagogiek en Onderwijskunde in de praktijk inhoudt.
Doel: de passie voor het vak van het scherm doen spatten om zo meer studenten aan te trekken.
Mikken op onderscheiding
Met een duidelijk uitgewerkte spreekbeurt (lees: pitch) trokken we naar UGent en overtuigden hen om een luchtige, humoristische toon te hanteren. Studenten moeten hun hersenen veel gebruiken, maar de keuze voor een richting moet ook vooral goed voelen. Daarom besloten we om het succesverhaal van een alumnus te belichten, die het levende bewijs vormt dat een opleiding zich niet enkel in een leslokaal afspeelt.
Dromers, denkers en doeners
Het budget was beperkt, de visie was dat niet. Door de enthousiaste inzet van zowel crew, profs als studenten, én een zorgvuldige voorbereiding, kon alles op één dag gedraaid worden.
De beelden werden in postproductie omgezet naar een dynamische montage met opvallende grafiek om Gen Z'ers nog meer aan te spreken.
Glansrijk geslaagd
We hadden geen stress voor dit resultaat, want we streven altijd naar een A+. En de pedagogen en onderwijskundigen van morgen weten precies welk avontuur ze aangaan.