

VGC + FilmFolie
REFERENTIES
CASE 1
Toerisme Oost-Vlaanderen
ALLE SCHAKELS IN ÉÉN HELDER VERHAAL
Voor het 75-jarig bestaan van Toerisme Oost-Vlaanderen brachten we hun teams en regio’s samen in één warme, visuele ode.
In een compacte, doordachte video gidsen we de kijker langs poëtische landschappen, gedreven collega’s en een vleugje lokale muziek. Eén provincie, talloze verhalen – verbonden door creatieve storytelling.
FilmFolie schoot meteen in actie om onze strakke deadline te halen. Ze waren zeer flexibel en altijd bereikbaar. De video is heel professioneel uitgevoerd en afgewerkt. Met weinig tot geen opmerkingen zijn we samen tot een resultaat gekomen waar we allemaal erg trots op zijn.
Emma De Smet
Campaign Manager 'Toerisme Oost-Vlaanderen'
CASE 2
Cédric Hèle instituut
EEN VERHAAL VAN ZORG, HERINNERING EN VERBONDENHEID
In een warme, ingetogen videoreportage gingen we op zoek naar de ziel van het Cédric Hèle instituut. Wat begon bij een schilderij van Cédric zelf, groeide uit tot een eerbetoon aan 20 jaar toewijding in de psychosociale oncologie. Een tastbare herinnering aan mensen die elke dag met zorg en aandacht het verschil maken.
Ik ben geraakt door het enthousiasme van de hele ploeg om het verhaal te laten leven, en dit spat eraf in het filmpje zelf! Niets is FilmFolie te veel, een extra boot voor de juiste beelden, een kapitein met een groot hart ...
Philip en zijn team maakten ons verhaal niet enkel zichtbaar, maar ook voelbaar ... Die extra dimensie is hun talent ... Die extra dimensie is FilmFolie.
Annelies Verachtert
Coördinator bij Cédric Hèle instituut
CASE 3
N-Brussel • Pizza Buurtoven
IEDEREEN WELKOM!
Dit is het verhaal van Pizza Buurtoven in Elsene, verteld door vrijwilligster Marina. Een project dat met heerlijke zelfgemaakte pizza’s en een gezellige sfeer de buurt samenbrengt.
Wij maakten deze opgewekte en oprechte video om te tonen dat het doel niet enkel smullen, maar in de eerste plaats verbinden is. De vrijwilligers dragen hun steentje bij aan een warme maatschappij, en wij geven dit mooie initiatief de aandacht die het verdient.

Een kortere
versie van de video
met een oproep
naar toekomstige vrijwilligers.
EXTRA VIDEO'S
Skindr
TESTIMONIAL
Skindr ontwikkelde een app om huidproblemen op te sporen, en wij toverden kippenvel op de huid van de mensen. Zowel online als offline werkten we een straffe campagne uit om hun merk te lanceren.
In deze testimonial legt Tine uit hoe ze haar dochtertje Cézanne snel kon helpen dankzij de app.
RTBF
TESTIMONIAL (employer branding)
Een testimonial, maar met ‘un peu de folie’. Dat is hoe we de employer branding campagne voor RTBF aanpakten. We staken authentieke getuigenissen van werknemers in een visueel dynamisch jasje met behulp van POV-shots, vlotte overgangen én een snuifje AI.
UGent
PROMOVIDEO ONDERWIJSKUNDE
Nieuwe studenten aantrekken voor de masteropleiding Pedagogiek en Onderwijskunde, dat was het doel van UGent. We lieten de droge brochureteksten achterwege en kozen in plaats daarvan voor een lichte en humoristische toon, recht uit het leven van een alumnus gegrepen. Dat zorgde voor een sterke identificatie met het doelpubliek en de video was dan ook een schot in de roos.
beweging.net
SENSIBILISERINGSVIDEO (KORTE VERSIE)
Mensen bewustmaken en activeren werkt het best wanneer het op ludieke wijze gebeurt. Daarom schakelden we Gents acteur en komisch genie Jan Matthys in om deze boodschap van algemeen nut vlotjes aan elkaar te babbelen. Wij zorgden voor een kleurrijke retro setting en warme beelden.
Reggae Geel
RECAP VIDEO DAY 1
We zijn al enkele jaren de vaste partner in crime van Reggae Geel als het op visuele content aankomt.
Ook dit jaar verzorgden we de officiële aftermovie en een daily recap van de eerste festivaldag, die de good vibes zo van het scherm doet spatten.



















